Vztah mezi klientem a pomáhajícím

Anotace: 

Kurz zaměřený na vymezení vztahu pomáhající-klient, definici rolí, hranice pomoci, asertivní chování, typologii klientů a mnoho dalšího.

Typ kurzu: 

  • kurz dalšího vzdělávání

Komu je kurz určen: 

  • sociální pracovník

Akreditace: 

MPSV - 2012/0827-SP

Lektor: 

Rozsah: 

7 hodin

Obsah kurzu: 

  1. Vymezení pojmů klient a pomáhající
    • historický vývoj pojmů
    • sémantická podstata jednotlivých druhů a prvků pomáhání a jejich vývoj do současného stavu
  2. Model pomáhání (Egan)
    • základní 3 moduly pomáhání a jejich praktická aplikace u jednotlivých pomáhajících profesí
    • základní chyby v procesu pomáhání při absenci jednotlivých prvků modulu (příklady „sociálního inženýrství“)
  3. Vzájemný vztah klienta a pomáhajícího – vymezení rolí
    • transakční analýza a její aplikace ve vztahu klienta pomáhajícího
    • jak role ovlivňují proces pomáhání
  4. Hranice vztahu a prosazování rolí
    • práce s obtížným klientem
    • stanovení a zachovávání „mantinelů“ pomáhání
    • asertivita v procesu pomáhání
  5. Podporující a rizikové faktory ve vztahu klienta a pomáhajícího
    • typologie klientů (kdo je a není „normální“ klient)
    • práce s pocity a postoji obou stran vztahu
    • hlavní principy pomáhání (nestrannost, nezávislost. atd.)
    • motivace: základní předpoklad optimálního pomáhání

Maximální počet účastníků: 

  • 25
Aktualizováno 28. 8. 2016 12:56