Jak předcházet agresivnímu chování u žáků

Rozsah

8 hodin

Akreditace

bez akreditace

Anotace

 

 

Cílem kurzu je představení efektivního plánování výuky, podpora vyučujících při zvládání neukázněných žáků a jak výchovným problémům předcházet. Na konkrétních ukázkách budou účastníkům prezentovány možnosti upravování a přizpůsobování výuky s ohledem na potřeby žáků s poruchami učení nebo chování. Lektorka s účastníky budou společně hledat cesty pro zlepšení výsledků žáků a zároveň možnosti snížení pracovní zátěže učitelů. Budou představeny možnosti plnění takových úkolů, které povedou ke skutečnému zlepšení. Součástí prezentace budou i možnosti spolupráce a komunikace s asistentem pedagoga.

Protože chování žáků ve školách je klíčovým faktorem pro zdravé a efektivní fungování v učebním procesu, bude v rámci úvodní části pojem „bezpečného klimatu ve třídě“ vymezen: Co je přijatelné a co už nikoliv? Jaké jsou dopady, pokud nelze vytvořit bezpečné, podnětné a tvořivé prostředí pro děti? Hledání a nalézání způsobů, ve kterých se bude co nejvíce žáků soustředit a bude možné očekávat jejich vysokou pozornost. Zároveň je nutné rozpoznání momentu, kdy začne pozornost žáků upadat a musí přijít intervence ze strany učitele.   

Kurzem provede naše zkušená lektorka PhDr. Dana Míková.

 

 

 

Maximální počet účastníků
15